عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه یکپارچه آغاز شد + جدول اردیبهشت 1403


از عصر روز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403، عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه یکپارچه آغاز شده است. در این مرحله چهار خودروی وارداتی شامل دو خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی در سامانه یکپارچه عرضه شده است. باید اشاره کنیم که این عرضه برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

یکی از مدل‌های وارداتی برقی، هوندا ENS1 است که توسط معین خودرو به بازار وارد شده است. این شرکت اخیرا نیسان سانی را نیز به سبد محصولات وارداتی خود اضافه کرده است که این خودرو بنزینی نیز در دور جدید ثبت‌نام سامانه یکپارچه حضور دارد. دیگر خودرو برقی حاضر در این مرحله،‌ لونا GRE است که توسط ایران‌خودرو به کشورمان وارد شده است. آخرین محصول ارائه شده نیز لاماری ایما HEV آرین موتور است. همانند گذشته، خودروهای وارداتی در قالب دو گروه با قیمت قطعی و با قیمت علی‌الحساب عرضه شده‌اند.

عرضه خودروهای وارداتی با قیمت قطعی:

برند مدل قیمت فروش به ریال
نیسان سانی 11.071.400.000
لاماری ایما HEV 15.434.000.000
عرضه خودروهای وارداتی

قیمت مندرج در جدول بالا، قیمت قطعی در مبادی ورودی است. ازاین‌رو هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه خواهند شد. واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت این هزینه‌ها اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

برند مدل قیمت علی‌الحساب (ریال)
هوندا ENS1 18.500.000.000
لونا GRE 9.450.000.000

قیمت علی‌الحساب اعلام‌شده، قیمت در مبادی ورودی است. از این رو هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50% قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید