نشریه تخصصی سواد فضای مجازی کشور در راه است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» با حضور اساتید، نظریه‌پردازان، فعالان و علاقمندان به حوزه سواد رسانه‌ای پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۹ اسفند در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سعید پورابوالقاسم سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد بنا بر اسناد بالادستی سال‌هاست در حوزه سواد رسانه‌ای متمرکز شده است. در کنار برگزاری همایش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای در کشور، که امسال توسط کمیته علمی همایش در قالب بین‌المللی برگزار شد، در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد فضای مجازی در کشور هستیم.

سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در ادامه گفت: همه فرآیندهای پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی حاصل تلاش همکاران مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و رییس و اعضای کمیته علمی همایش بوده است. تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش و توسعه سواد فضای مجازی، هم‌افزایی بین اساتید، کنشگران، سازمان‌های فعال در این حوزه و در نهایت تبدیل مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به تسهیل‌گر و محور سواد فضای مجازی است.

در ادامه سیدمحسن بنی‌هاشمی دبیر کمیته علمی پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با بیان اینکه حدود یک ماهی است که به این همایش پیوسته است، گفت: ما تلاش کرده‌ایم وظایفمان را انجام داده و سازماندهی همایش را چابک کردیم، برای همین نشست فعالان سواد رسانه‌ای را به زمانی دیگر اختصاص دادیم و تصمیم گرفتیم همایش حاضر را یک روزه برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به فرصت کوتاه ۴ مهمان از خارج کشور دعوت کرده‌ایم که می‌توان به پروفسور کریستوفر گالووی از دانشگاه مسی نیوزلند، پروفسور و نکات آیر از دانشگاه ایرلند، پروفسور نظیفه گنگور از دانشگاه ترکیه و دکتر ناصری از روانشناسان آمریکا اشاره کرد.

بنی‌هاشمی با این توضیح که امروز در پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ۱۸ سخنران داخلی و چهار سخنران خارجی خواهیم داشت، از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به دلیل برگزاری این همایش قدردانی کرد.

در این مراسم حمید ضیایی‌پرور دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» گفت: این همایش چهار دوره، ۲ سالانه برگزار شد که در این دوره حوزه کودک را محور قرار داده‌ایم.

وی در پایان گفت: این همایش با پیشنهاد دوستان قرار شد سالانه برگزار شود؛ کمیته علمی از تابستان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و مستندسازی‌ها انجام شد و فرایند پذیرش آثار از طریق سامانه وزارتخانه است.

دیدگاهتان را بنویسید